2006/11/04

Matchbox MB-45 Ford Corsair

Ahhoz képest, hogy a Regular Wheels modellek nem érdekelnek olyan nagyon, mostanság egész sokba szerettem bele. Bevallom a Ford Corsair-ről azt sem tudtam, hogy eszik-e vagy isszák. Persze a neten minden fent van. Rákerestem és egy olyan autót találtam, ami leginkább a későbbi – már nekem is ismerős – Ford Taunus-ra emlékeztet. Ami a Matchbox MB-45-öt illeti, az 1-75 Guide még éppen tartalmazza, hiszen a Regular Wheels utolsó évével (1969) indul. Sajnos az enyémről hiányzik a tetőcsomagtartó és a csónak, de ettől még szép modell, festett első fényszórókkal és hűtőráccsal. Az alvázon nincs keltezés, így kénytelenek leszünk elhinni Areh-nek, hogy a bevezetés éve 1965. Érdekes, hogy sokkal kisebb, mint a későbbi MB sorozatú autók, mindössze 71 az 1-hez méretarányú. Így viszont méretben sokkal jobban illeszkedik az 100 az 1-hez közelítő arányú – hé! Ez nem a TT játékvasút méretaránya pont? – Convoy kamionokhoz.

Ford Corsair, 1965-ből. Csak hét évvel idősebb mint én, és mégis mennyivel jobban néz ki!

Ugyanaz szemből. A tetőcsomagtartó és a csónak hiányzik a tetejéről, de gyönyörű a festett fényszóró és hűtőrács az elején.

Ilyen a valóságban.

Engem valamiért a későbbi Taunus-ra emlékeztet. De valószínűleg csak azért, mert ezt ismerem.

Nincsenek megjegyzések: