2008/01/18

Matchbox Twin Pack kamionok – már majdnem Convoy – Negyedik rész TP-25

A Twin Pack Peterbilt szerelvények utolsó tagja talán a legizgalmasabb a sorozatból, hiszen mint játékszer ez tudja a legtöbbet – persze ha eltekintünk a konténerszállítótól. Még a kezdet kezdetén írtam már erről a szerelvényről, de mivel a teljes Twin Pack kamionsorozatot szeretném bemutatni, indokolt ismét elővenni.

Az eredeti bejegyzéshez képest keveset tudok hozzátenni. A „conventional cab” Peterbilt vontató jól ismert, egyedül az Articulated Trailer utolsó változata érdemel szót. Az utánfutó két műanyag konzolt kapott, mely a rajta lévő három műanyagcsövet ugyan nem tartja a helyén, de az oldalsó hornyaiba akasztott két befőttesgumival már igen. Bevallom, nagyon tetszik ez a fajta gondolkodás, semmi spéci vacak, ami öt perc használat után tönkremegy, hanem kutyaközönséges befőttes, ami ha elpattan, akkor a legbénább kezű papa is másodpercek alatt képes pótolni azt.

Az összes többi TP vontatmánnyal ellentétben a Convoy sorozatba nem került bele a csőszállító, illetve... Illetve mégis. A CH600-as Mack mögé fogott utánfutó nagyon hasonlít a Twin Pack-re, de ez kapott oldalfalakat is. Ami nekem ebből megvan az egy blister, CS60, azaz Construction Set 60 néven. A Convoy Project mint CY031 hivatkozik rá és állítja, hogy mint több Construction Set-nek is része volt. Ennek kicsit ellentmond az a darab, amit az eBay-en láttam. Ott bizony Convoy dobozban látható – bár erre nem érdemes mérget venni, számtalan nem a korrekt dobozában lévő Matchboxot látni itt.

Ami a TP csőszállítót illeti, Charlie Mack hat különböző verziót említ, amiből a sárga és bronz színű vontatós változat akár 50 – 100 dollár körül is érhet. Nem tudom, nekem ez, a leggyakoribb zöld tetszik a legjobban, a kanárisárgát mindig kifejezetten idétlennek találtam.

TP-25 Pipe Truck. Talán a legsokoldalúbb az összes TP közül, hiszen a rakományból lehet vezetéket építeni!
A Convoy sorozatban jó sokára megjelent, ritka utódjával egy képen.
A leggyakoribb TP-25 változat, mint NRFB.
Ha sárga a vontató, akkor megér akár 50 dollárt is. Csak így nekem kifejezetten nem tetszik.
A kép szerint Convoy dobozban is létezett csőszállító, bár a Convoy Projekt csak CS-ről tud.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem vagyok nekikeseredve, csak megláttam valahol a találós kérdést, és gondoltam csinálok belőle egy posztot... :)