2008/06/29

Movie Cars – Matchbox Star Car ADAM-12 Plymouth Gran(d) Fury

Hol is kezdjem? Tanácstalan vagyok, mert ez a darab tökéletesen megtestesíti a tévedések vígjátékát. Az első tévedés, hogy alaposan benéztem, nem azt vettem, amit hittem, hogy veszek.

Valamilyen ostoba okból azt gondoltam, hogy ez az autó a T. J. Hooker című tévésorozatból van, ami mindig is kedves volt a szívemnek, az akkor még arcátlanul fiatal és hihetetlenül vonzó Heather Locklear miatt. Először ott kellett volna, hogy leessen a tantusz, hogy a csomagoláson nem az autó neve van, hanem a sorozat címe. Másodszor ott kellett volna kapcsolnom, hogy azért az eBay-en lévő képen is elég világosan látszott Los Angeles város rendőrségének jelvénye – bár az is igaz, hogy a T. J. Hooker sorozatban használt jelvény emlékeztet arra. (Igazából nevesítve sohasem volt a sorozatban, de ott LCPD volt, ami a sohasem létezett Lake City Police Dept. lenne. Nem pedig LAPD, mint Los Angeles Police Dept. Ráadásul a járművek festése kísértetiesen emlékeztet a hetvenes években Los Angelesben használt fehér-fekete festésre.) Harmadszor meg ott kellett volna kapcsolnom, hogy T. J. Hooker leggyakrabban 1977-es Dodge Monaco-ban csapatta – azért leggyakrabban, mert hébe-hóba 1979-es Dodge St. Regis-t is látni. Mentségemre szolgáljon, hogy a Monaco hátulról szerintem megtévesztésig hasonlít a Plymouth Fury-re, ami nem véletlen, lévén ugye mind Mopar és ezek a darabok valamilyen szinten közös tőből is fakadnak. (Később azért kiderül majd, hogy az eltérő típusok nem felismerése nem is volt akkora marhaság a részemről.)

T. J. Hooker intró.

Az ADAM-12 amúgy egy zsarusorozat, ami 1968 és 1975 között futott az államokban – míg a T. J. Hooker meg 1982-1986 közt. (Jó, a hőség kezd az agyamra menni, a rendőrautóból valószínűleg mindenkinek nyilvánvaló volt, hogy nem egy brazil szappanoperáról van szó.) Két Los Angelesben szolgáló hétköznapi zsaru történetének négykerekű főszereplője előbb egy 1968-as Plymouth Belvedere (valami ilyesmit kell elképzelni, ez konkrétan egy 1969-es), később egy 1972-es AMC Matador. Itt viszont torpanjunk meg egy kicsit! Amit a Matchbox a dobozba rakott, az először 1979-ben látott napvilágot a kínálatukban, mint MB-10 és mint Plymouth Gran Fury. A modellév nincs ott, de némi kutakodás után én az 1975-1976-os modellévek Gran Fury-jait sejtem benne. (Némi képanyag stílszerűen rendőrautókról ITT és ITT [alulról a 6-7-8 kép].) Tehát az a Matchbox, amihez az Universal odaadta a licencet, nem egyezik meg a sorozatban szereplő autók típusával és évjáratával sem! Már nem is számolom, hogy ez hányadik tévedés ebben a történetben. MB-10 ügyekben érdemes felkeresni Areh oldalát, ő több változatot is jegyez, de pontosan emlékszem kölyökkoromból, hogy ennél lényegesen több létezett belőle. Csak az osztályunkban több fajta volt nekünk, amivel szirénáztunk a szünetekben. (A modell szerepelt már itt is, mint a kettőből az egyik SuperKings-em.)

ADAM-12 promó.

A legutolsó tévedés a történetben, hogy a Star Car Collections dobozát elírták, Gran Fury helyett, Grand Fury szerepel rajta!

Ezek után lehet ezt a szegényt nem szeretni?!

Matchbox Star Car Collection: ADAM-12 Plymouth Gran(d) Fury. NRFB. A bal hátsó ajtó kilincsénél a dzsuva az autón gyári extra! A részletek szokatlanul részletesek és szépek! Eredetileg 3.99 dollár volt. Azt nem mondom meg, hogy nekem mennyibe fájt! Mondtam már, hogy mennyire utálok blistert fotózni?
Így nézne ki, ha ki lenne bontva. A kép Dan Zsebehazy - lásd a linkgyűjteményt! - oldaláról származik.


Miatta szerettem a T. J. Hooker sorozatot. Bocsánatos bűn, nemde? ;-)

2 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Nekem nincs egy Gran Fury-m sem.:-(

Sam. Joe írta...

Ami késik, az a vonat! ;-)