2008/07/30

Matchbox MB-13 Dodge Wreck Truck

Szeretem az úgynevezett „transition” (átmeneti) modelleket. Azokat a darabokat hívják így, melyek léteztek regular kerekekkel is, de az 1970-es Superfast kerekekre átálláskor átdolgozták őket az új módi szerint. (Most hirtelen csupa Mercedes ugrik be ilyen, az MB-3 Binz mentő, az MB-1 és MB-2 teherautó a pótkocsival, vagy az MB-49 Unimog.) Megvan bennük az átlagos regular wheel elpusztíthatatlansága – egy közepes atomcsapáson kívül még azt is kibírják, ha játszanak velük –, ugyanakkor már olyan simán és csendesen futnak, mint a későbbi Superfastok. Az MB-13 Dodge Wreck Truck pont ilyen. Ráadásul simán aláfértek a Superfast kerekek, nem kellett átszabni a kerékjárati íveket, mint több ilyen modellen is. (Megint az MB-3 jut eszembe, mint egyértelmű példa.) Areh szerint – aki természetesen mindkét verziót jegyzi – 1965 és 1971 között gyártják az MB-13-at, melynek szinte minden porcikája fémből van és így egy mezítlábas rálépéskor bizonyosan nyolc napon túl gyógyuló sérülést okoz.

Abban biztos voltam, hogy egy 1960-as években gyártott Dodge kisteherautót kell keresnem, ha kíváncsi vagyok az eredetire, de nagyjából eddig jutottam. A Jalopnik.com-on találtam egy Dodge D100-ast, melyet a cikk szerzője – aki az utcán fotózta – 1962-re keltez, de a hozzászólások között látszik, hogy a vélemények megoszlanak és 1962-65 között bármikorról lehet. Ez pont belefér a Matchbox kínálatába, szóval sokkal nem lettünk az irányban előrébb, hogy mikori évjáratot mintáztak meg, de nagyjából belőttük. Szerintem a modell igencsak jól sikerült, nemde?

Matchbox MB-13 Dodge Wreck Truck
Ez a változat már Superfast kerekekkel.
Érdekes, hogy a platón keresztül lelátni a hátsó tengelyig.
Szinte minden alkatrésze fém.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

nem rossz, nem rossz... évek óta vadászom egy ilyenre... Sikertelenül...