2008/07/09

Matchbox MB-38 Ford Crown Victoria – Queensland Police Car

Az úgy volt, hogy találtam egy kitűnő oldalt, a Mad Max autóiról. Kicsit jobban érdekelt a téma, látni szerettem volna, hogy a két sárga rendőrautót miből csinálhatták és beütöttem a keresőbe, hogy „australian police cars”. Már nem emlékszem milyen kitérőkkel, de eljutottam Queensland rendőrségének oldalára és felfedeztem, hogy bizony, van nekik ajándékboltjuk, benne Matchbox Ford Crown Victoria az ő autentikus festésükkel!

Igyekszem csak minimálisan az idegeire menni az ismerőseimnek és barátaimnak Matchbox ügyekben, de amikor legközelebb Dani cimbivel beszélgettünk MSN-en – akkor még – minden hátsó gondolat nélkül megemlítettem neki, hogy azért nem lehet az olyan rossz hely, ahol a rendőrségnek van rá energiája és pénze, hogy olyasmivel foglalatoskodjék, mint a mörcsöndájzing. Azért neki, mert hogy ő ott lakik. Nem pont Queensland-ben, hanem egy állammal délnyugatabbra. Elkövette a hibát, hogy rákérdezett: „Kell ilyen neked?” Hát lehet kérdezni ilyet büntetlenül egy gyűjtőtől?

Az, hogy hogyan jutott el hozzá ez a darab – mert mint az sejthető volt eddig is, már ha nem lapoztatok le és nem vettétek észre a képeket, amit kétlek – nem volt kalandok nélküli. Dani megnézte az oldalt és tapasztalta, hogy csak készpénzcsekkel lehet tőlük ilyet rendelni. Ilyen neki nem volt – sohasem volt még rá szüksége, XXI. század, bankkártya, PayPal, ilyenek – ezért megkérte az egyik kollégáját, hogy a 7 ausztrál dollárt (a jelenlegi erős forint árfolyamnál nem egészen 1000 forint) küldje már el csekken ahová kell. Némi idővel később befutott egy kis csomag és mellé az alább látható kísérőlevél:

„Kedves Dániel,

Ön nagyon szerencsés! Nincs már több autónk és nem is fogunk többet készíttetni belőle. Ezt valaki mostanában küldte vissza.

Tisztelettel:

Pat Dayden”

Az aláírásban ugyan nem vagyok biztos, hogy jól sikerült elolvasnom, de vegyétek észre, hogy ez bizony ÍRÓGÉPEN íródott! Azért tartottam fontosnak, hogy az eredeti képet, amit még Dani küldött át kintről és vele a levelet megosszam veletek, hogy lássátok, ezt a Code 2-modellt már nem olyan egyszerű megkaparintani. (Oké, szenya vagyok, bocs!) Azért arra állati kíváncsi vagyok, hogy ki küldhette vissza, hogyan és honnan és miért. Szóval Dani, óriási kössz!

A Code 2 érdekessége, hogy a festés bizonyosan tökéletes, de ezt az oldalt elnézve nem hiszem, hogy valaha is használtak volna a Ford Crown Victoriát Queensland rendőrei. Már csak azért sem, mert az Ausztráloknak megvannak a saját, jellemző márkái és a Ford Crown Victoria, ami az Egyesült Államokban is „full size” (teljes méretű) autónak számít, még a végtelen ausztrál utakon is túlságosan nagy.

Ha lehet hinni Arehnek, akkor az MB-38 1996-ban jelent meg a Matchbox kínálatában és nagy valószínűséggel töménytelen változat készült belőle. (Az brit 1-75 oldalról hiányzik ennek a fotója.) Nekem a legjobban a rendes, nagy, ballonos kerekekkel tetszik a legjobban (Arehnél a második a felső sorban), no meg a gumikerekű Premiere Edition, amit Tomminál vehettek szemügyre alaposabban. Ezekkel a bling-bling diszkó kerekekkel kicsit idétlen szegényke. A doboz egyedi, éppen ezért nincs lelkem felbontani – bár valószínűleg nyom nélkül vissza lehetne zárni –, marad NRFB.

MB-38 Ford Crown Victoria - Queensland Police Car, Code 2. NRFB.
A doboz egyedi, ezért nincs lelkem megbontani - bár valószínűleg nyom nélkül vissza lehetne zárni.
Ez a típusú doboz amúgy meglehetősen ismerős a nyolcvanas évekből.
Itt még eredeti közegében, Ausztráliában figyelhető meg, az eredeti kísérőlevél társaságában.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

TE SZERENCSÉS!!!

Sam. Joe írta...

Danié az érdem, én nem vagyok méltó kicsit sem...

attilag78 írta...

Kicsit keresgéltem, de nem találtam nyomát, hogy a Crown Vic-et exportálták Ausztráliába. Viszont az ausztrál rendőrök is előszeretettel használnak full-size kocsikat, konkrétan pl. Ford Falcon-t. Mindenesetre nagyon szép darab!!

Sam. Joe írta...

Találtam egy oldalt, ahol a queenslandi rendőrségi járműveiről volt egy nagy képgyűjtemény úgy a hetvenes évekig visszamenőleg. Van/volt nekik szép nagy autóik, Holdenek és más ausztrál piacos gépek, de Crown Vic egy szál se.