2008/07/06

Mások gyűjteményei: Pgyuri

Már régen a fejembe vettem, hogy izgalmas lenne mások gyűjteményeiből felvillantani itt az érdekesebb darabokat. Nos, az első ilyen anyag végre elkészült!
Gyuri barátom életre szóló fertőzést kapott kvarcjátékokból és ha van valami amit igazán gyűjt, akkor azok ezek a szerkentyűk. (Ezen kívül vallja, hogy minden jó háztartásba kell legalább egy flipper.) Amikor én rákaptam a Matchboxok felhalmozására, ráébresztettem arra, hogy azok a járgányok, amikkel a lányai játszanak nap mint nap milyen gyűjtői értéket képviselnek, akkor a csajokat átállította a Tesco-ból származó járművekre. Ennek köszönhetően kerültek gyerekkori Matchboxai dobozokba.



Az egymásba illeszkedő dobozok valamelyik hypermarketből származnak, de a betétek természetesen kézzel készültek méretre.

MB-11 Car Transporterből Gyurinál láttam először bordót.

MB-73 Cattle Truckból sem éppen ez a leggyakoribb szín. A szarvasmarhák meglógtak az évek során.


Pgyurinak nem csak az 1-75 sorozatból vannak járgányai. Ez a Speed Kings (Super Kings) K-41 Brabham BT44B 1976-ból, azon túl, hogy nem néz ki rosszul, más miatt is érdekes – lásd alább.




Egy külön dobozban laknak a „Matchboxnak látszó tárgyak”. Charlie Mack szemérmesen csak annyit mond az Enciklopédiában, hogy Magyarországon számos illegális Matchbox kópia készült, némelyik borzasztóan rossz, némelyik nagyon jó minőségben. A dolgot bonyolítja az is, hogy legálisan is készültek nálunk Matchboxok, de az egész ügy nagyon aluldokumentált, ezért pokoli nehéz biztosan kijelenteni valamiről, hogy az milyen tőről fakad, legális, vagy illegális kópia. Ebből a kettőből a jobboldalit én a Matchbox 1977-es Speed Kings (Super Kings) K-44 Surtees Formula 1 autója kópiájának sejtem. A bal oldalira nincs ötletem. Az alján lévő feliratból azt gondolom, hogy ez bizony koppintás. Az utolsó képen egy későbbi kiadása látszik az eredetinek, már mint K-73.


Ez pedig egészen biztosan az MB-59 Planet Scout másolata. A feliratból az sejthető, hogy ez is illegális kópia.


Szerintem aki ezt készítette, biztosan látta az MB-37 Skip Truckot és MB-23 Atlas Tipper Truckot – tessék megfigyelni a fülke mögötti „övvonalat”. Viszont ilyen Matchbox vontató biztosan nem volt. A gémek pedig meglehetősen hasonlítanak azokra, amik az MB-74 Toe Joe-n használtak.


Matchboxbolond legyen a talpán, aki egy pillantásra megmondja, hogy melyik az eredeti MB-18 Hondarora és melyik a – pokolian jó minőségű – másolat! A második kép persze egyértelművé teszi a dolgot, de ha megnézzük Areh gyűjteményét, akkor tényleg csak a felirat az, amiből egyértelműen meg lehet mondani, hogy melyik melyik. Vajon illegálisak ez a másolat, vagy nem?

5 megjegyzés:

AndrewBoy írta...

Hehe ez tetszik!! Nekem is rengeteg Matchbox koppom van!! A Speed Kings-esből kék van. Planet Scout-ból az eredeti zőőd :D Amúgy a blogom intrójában levő autó is olyan. Sőt Golf 2 GTi-m is van másolatban. Majd a magyaros cuccokat külön taglalom asszem

Ikarus 256 írta...

Hello!
Sok postot halmoztál össze egy hét alatt. Igérem elolvasom mind, de eddig szaladt a lakás össze-vissza és nem volt időm rá.
Amúgy hazaértem már.:-)
Most már be vannak dobozolva az autóim, és ki van pakolva a szobám is. Holnap festés...
De nekem sikerült a piszkosabb rész elöl elmenekülnöm a barátnőmhöz. Én csak pakoltam.:-D

Névtelen írta...

fuu olyan Atlas nekem volt vagy 4 féle felépítménnyel (vontató, konténer, kukás meg még vmi). de nem szerettem. viszont a blog fantasztikus! :)

Sam. Joe írta...

Ugye a hangsúly ott van, hogy "volt", ugye? Ha véletlenül megvannak még valahol, akkor pár képnek örülnék, hogy itt közzé tehessem, vagy akár el is cserélném, vagy megvenném őket. Az elismerést pedig köszi.

misi107 írta...

Atlas truck vontató nálam is megvan még illetve a Bmw/Toyota másolat szürkében.Nemrég piacon vettem 50ft-ért egy teljesen új yamaha matricás motort zöld színben.Meg vsn kettő erősen leharcolt állapotban...