2008/10/24

Matchbox MB-42 Checker Cab

Ennyire könnyű dolgom még talán sohasem volt típusismertetőt illetőleg! Alecwolf az Autótörténelem blog – tessenek látogatni és fogyasztani, mert abszolút megéri – gazdája felettébb élvezetes márka és típustörténetet jegyez a „New York-i taxi” néven ismert Checker ügyben! Olvassátok el, amit ír majd térjetek ide vissza az én mondókámért a Matchbox megtestesüléséről!

Az MB-42 Checker Cab zöld változata 2006-ban látott napvilágot. Az alvázon 2003-as keltezést visel, de az első verziója a 2004-es katalógusban bukkan fel először. Bevallom, a sárga változat áll legközelebb a szívemhez, hiszen az igazi New York-i Checker ilyen színű volt, de az Arehnél is megszemlélhető verziók közül mindegyik tetszetős. Két közös nagy bajuk van: a felnik és a szabadjelző! Az én csepp-alakú diszkó felnikkel megvert változatom talán mind közül a legbénább. Szerintem igazán jól egy olyan „telekerék” állna neki, mint ami ezen a Bogáron is van. Az pedig, hogy nincs kifestve a szabadjelző és egyszerűen csak a karosszéria színében pompázik, kifejezetten béna. Viszont nagyon szeretem ezeket a számomra már szabad szemmel olvashatatlan feliratokat az oldalán, nagyon feldobják. (BREAK: A tévében most mondták nagyon okosan, a kamion szinonimájaként, hogy „16 tengelyes”. Ááááááááááááááááááá!) A belső tér roppant elnagyolt, bár azt jól megmutatja, hogy mennyire elkülönül egymástól a vezető munkahelye és az utastér. Ezzel a darabbal valószínűleg egy percig sem játszottak, ezért tökéletes állapotban van. Legalább egy éve is van már annak, hogy először láttam az Autómániában az egyik polcon, de a legutolsó vizitemet nem úszta meg és elkísért haza. Szép modell, egy felspécizett, szépen kifestett verzióját szívesen látnám viszont, mondjuk „Best of USA”-ként.

Matchbox MB-42 Checker Cab. Ebből a szögből pont úgy tűnik, mintha Telefonos Csóka rajta könyökölne. Pedig nem.
Imádom ezeket az apró betűs feliratokat rajta! (Huhh, jó régen csináltam ilyen tré, zajos képet!)
Csak azt a színre fújt szabadjelzőt tudnám feledni!
Meg az ocsmány diszkófelniket!

8 megjegyzés:

Bog Zoo írta...

Ezek vannak a fekete Mercedes kombimon, de erről majd később. Ami azt illeti, nekem bejön ezekkel a kerekekkel, és olyan mintha ültetve lenne. De ami a szabad jelzőt illeti, tényleg elég béna.

Sam. Joe írta...

Nézd, ez egy igásló, egy munkaeszköz, amit ütnek-vágnak. Jellemzően egy társaság tulajdona és nem a sofőré. Szerintem egy ilyen "peresgumis-csicsásfelnis" kerék borzasztóan mutat rajta.

Bog Zoo írta...

Hát igaz. Ez csak úgy lenne jól így, ha magántulajdonban lenne igaziból, amúgy munkáskocsinak tényleg nem kéne ien felni

Bog Zoo írta...

Amúgy láttad a blogomon a Ford GT-s bejegyzést?

Ikarus 256 írta...

Hihetetlen!!! Még egy változatban sincs meg nálam! :-(
Pedig már találkoztam vele, de fene tudja, hogy miért, de ott hagytam.
A kereket leszámítva nagyon szép. Így csak szép. :-)

Sam. Joe írta...

Bog Zoo: Jaja. Jól leharcolták szegényt. 8-(

Ikarus 256: Én már úgy vagyok vele, hogyha megáll a kezemben valami egy boltban, hogy "na, ez most kell vagy sem", akkor nem szoktam gondolkodni, megy a kosárba, mert tudom, hogy később megbánom, ha otthagyom. Ami viszont nem tetszik, az ott marad, pont. 8-)

Bog Zoo írta...

Hát látott már szebb napokat is szegény, de nem akarom felújítani.

Nekem sincs egy darabom se ebből a taxiból, se a másikból, de lehet, h régiből nemsokára lesz 8-)

AndrewBoy írta...

Hát srácok... Nekem teljesen bejön ezekkel a kerekekkel és az ültetéssel :D