2008/10/20

Matchbox MB-46 Hot Chocolate

Vannak olyan Matchboxok a hetvenes évekből, melyeket mindannyian ismerünk és a legtöbbünknek akkor volt is olyan – vagy ha nekünk éppen nem, akkor a szomszéd Pistikének biztosan. Állítom, hogy az MB-46 Dragon Wheels ilyen, „oh, ezt ismerem” darab. Az 1972-re datált Dragon Wheels-nek volt egy csak az amerikai piacon forgalmazott változata, az MB-46 Hot Chocolate. A forró csoki – ejtsd kakaós ital – az utolsó szögig megegyezik a jól ismert zöld, európai funny car-unkkal, csak az aranybarna-fekete fényezésben tér el. Az alvázán az amerikai piacos gépezet a Hot Chocolate feliratot viseli, de a dátumozás megmaradt az 1972-es, holott 1981-ben került az amcsi 1-75 sorozatba. Mindahányan láttunk már olyan Matchboxot, aminek az eredetihez képest más országban készült és ezért megváltoztatták az alvázán a feliratot, ezért egy kis kitüremkedésre volt ráírva a származási ország. Nos, a Hot Chocolate alvázán nem ilyenen trónol a név, hanem a szokott módon, az összes többi szöveggel megegyező szintben. Az én példányom egy akciós blisterben töltötte az elmúlt 27 évet. Hogy ne csak nekem csorogjon a nyálam, elmondom, hogy a hátulján olvashatók szerint mit lehetett nyerni akkor, ha visszaküldted a neveddel-címeddel kitöltve a kérdőívet. Fődíj: londoni vakáció négy fő részére. 3 darab első díj: 1000 dollár értékű Matchbox játék. (1981-es dollárban, emberek! El tudjátok képzelni, mekkora halom játék volt az?) 30 darab második díj: A teljes 1982-es 1-72 sorozat. (Kicsit lejjebb, az apró betűkkel szedett részből kiderül, hogy a 75 darab Matchbox összesen 135 dollárt kóstált akkor.) 300 harmadik díj: Matchbox city garage. (Ez 16 és fél dollárba került akkoriban.) Ti is sóhajtottatok most egy nagyot?

Matchbox MB-46 Hot Chocolate, NRFB.
Bevallom, nekem ez jobban tetszik, mint a zöld gépsárkány.
A tetőn teljesítményfokozó, fehér racing csík.
Azt hiszem, ilyen jól nem sikerült blistert fotóznom mostanában.
Valahogy ebből a színből jobban kilátom a hátsó dobozból a fékezőernyő-tartót.

2 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Nekem is jobban tetszik a Csoki, mint az európai változat.

Én elcseréltem volna a londoni utamat a második díjra.:-)

Névtelen írta...

Hát nekem a Dragon Wheels a mindenem, de sajna nincs :( HA VALAKINEK VAN FELESLEGES, AZ SZÓLJON!!!!!!!!!!!!!!:)
Ez a darab is gyönyörű, talán szebb is mint a régi, de nekem a régi bőven megfelel legyen akármilyen kopott, csak guruljon.

ÚGY HOGY HA VAN, LÉGYSZI ÍRJ!!! :)