2010/01/08

Változatok egy émára: Matchbox MB-64 Fire Chief kontra Metal Play Mobil Firs Chief

Régebben többször említettem, hogy a fantázia szülte, sohasem létezett kisautókat sohasem szerettem, de ha be-becsúszik egy-egy példány az már megmarad nálam.

Az 1976-os Fire Chief – azaz tűzoltóparancsnok – is ilyen „nemszeretem” autó volt már kölyökkoromban is. Azt gondoltam, hogy „Ez valami rettenetes nagy motorral szerelt sportautó, hogy lehet ez tűzoltó?” Úgyhogy nem is volt ilyenem és csak a közelmúltban lett – együtt jött egy gyűjteményben sok mással. Magáról a járgányról nehéz bármit mondani. 1976-tól 1980-ig marad a kínálatban és Charlie Mack összesen négy változatáról tud, ami kétféle matrica, kétféle kerékmintázat és kétféle kerékméret – elől és hátul eltérő átmérőjűek a kerekek – kombinációjából jön össze. Charlie elég magasra értékeli ezt a darabot, úgy 8-12 dollár közé teszi, ami szerintem eléggé meglepő, hiszen elég gyakori.

Tulajdonképpen ami az eredeti modellt értékessé és érdekessé teszi számomra az az, hogy ebből is készült illegális másolat az 1980-as, 1990-es években. Beczl erről részletesen is írt régebben és bemutatott változatokat, de most nekem is a kezembe került egy ilyen illegális kópia – kölcsönbe –, úgyhogy egymás mellé tudtam helyezni őket egy közeli összehasonlítás végett. Következhetnek a képek!

Metal Play Mobil balról, az eredeti Matchbox MB-64 Fire Chief jobbról.
A plezúrokból jól látszik, hogy a másolat karosszériája műanyag. Az "Ambulance" felirat egy röhej. Legalább "Doctor" lenne.
Az alváz mindkettőnél fém.
Nem látszik igazán jól, de a másolatnak nincs is van beltere.
Hát, ez így sikerült: "Firs Chief".

Nincsenek megjegyzések: