2010/07/20

Matchboxon kívüliek: Majorette No. 266 Land Rover 90 Raid

A „rövid Landyt” Matchboxként is szeretem és nem ugrok el a különböző verziói elől, de nemrégiben találkoztam a franciák által készített változatával és el kell ismerjem, hogy bizony lepipálják a Matchboxot. (Részletekért és további információkért tessék átfáradni az előző linkre!)

Az első katalógus, amiben az autó felbukkan, az 1988-as. Igaz, itt más mintázatú a kereke – csúnyább –, de minden más részletében megegyezik az én példányommal. Később Camel Trophy racsingfestést is kap majd, de nekem a „civil” verzió sokkal inkább tetszik, amikor és ahol vettem, lett volna olyan is.

A Majorette Landyja bővelkedik a kidolgozott, szeretni való részletekben, a játékszer kategóriában csillagos ötös. Elől és hátul az alváz fémje adja a világítótesteket, míg elől a beltér műanyagja a homlokfalat. A vonóhorog a szokott módon az alváz fémjéből van, a vontatmány leugrása ellen védő jellegzetes nyuszifülek megint csak a beltér műanyagjából készültek. A hátsó ajtó nyitható – hű de régen láttunk már ilyesmit –, az alsó zsanért a beltér, a felsőt a szélvédő alkatrésze képzi. Az ajtó vékonyka műanyag és a rajta lévő pótkerék tulajdonképpen egy egyszerű dudor, nem pedig „teli”. (A nyitott állapotáról készült fotó egyértelművé teszi, hogy mire gondolok.) A tetőn lévő csomagtartó is részletgazdag. Elől még egy Camel Trophy feliratot is sikerült elhelyezni rajta a fényszórók között. Érdekessége, hogy az oldalsó ablakok felett, a tető ívében elhelyezett ovális alakú ablak – amit a Matchboxnál nemes egyszerűséggel „lefalaztak” - itt megvan, de „üveg” nincs benne. A két lyukba kapaszkodik a tetőcsomagtartó két oldalsó karma. A trükkre igazából csak akkor lehet rájönni, ha lepattintjuk a tetőcsomagtartót. Amúgy nem érdemes leszerelni, mert akkor előbukkan a tetőbe vágott lyuk az első két ülés közötti részen, ahová egy harmadik rögzítőhorony csimpaszkodik. Az 1:60 léptékű kisautó meglepően jól rugózik, de a hasa a vietnámi csüngőhasú malacéval vetekszik, mert ezen is megvan az a részlet, mint ami a kortárs összes Majorette kisautóján: az alvázán középütt van az a jellegzetes lyuk, amivel az csomagoláshoz rögzítették a verdát. Ez különösen azoknál volt jellemző, ahol utánfutóval együtt árulták a kisautót. Egy köztes rögzítő elem tartotta egybe és a helyén a szerelvényt.

Elkötelezett Matchbox hívőknek nem ajánlom, de a Land Roverek kedvelőinek nagyjából kötelező darab.

A képen egy darab "Camel Trophy" feliratot rejtettünk el!
Nincs mese, teljesen rendben van!
A hátsó ajtó zárt...
... illetve nyitott állapotban. Itt látszik, hogy a pótkerék csak egy dudor.
Amúgy odabent sok minden nincs, mint ahogy ez a szétvakuzott fotó is mutatja.
Túlélőkészlet a tetőn.

5 megjegyzés:

porsche írta...

Ez nekem is nagyon tetszik, majdnem elhoztam az általad otthagyott racsing festésűt - gyanítom egy helyen jártunk más időben.

Tommi írta...

Zsolt_T3 is nagyon nézte a racsingost. :-)

Sam. Joe írta...

Hihi, kicsi a világ!

Zsizso írta...

Nagyon jól néz ki. Nekem Camel Trophy-s van meg.

somytomy írta...

Nekem egy elképesztően leharcolt zebracsíkos darab van meg, a kerekeit kivéve az összes műanyag része elveszett, mert elengedett a szegecselés. Viszont nekem is jobban tetszik a Matchbox verziónál (mert olyanom is van).