2010/08/22

Matchbox MB-12 Dodge Challenger SRT8, Matchbox MB-04 Dodge Challenger és Hot Wheels '08 Dodge Challenger SRT8

A Chrysler nem hagyhatta szó nélkül az ötödik generációs Mustang által elindított irányvonalat, amihez a pár év pihenő után visszatérő - szintén ötödik szériás - Camaro is csatlakozott. A Ford 2005-ben már árulta a klasszikus formákat magán tudó kategóriateremtő pony car-ját, a General Motors viszont 2006-ban még csak egy koncepcióautót tudott felmutatni a Chevrolet Camaro-ból. A Chryslernél mindezt nem nézhették tétlenül, válaszként elővették a Dodge egyik legendássá vált típusnevét, a Challenger-t, amiből 2007-re össze is hoztak egy prototípust. Az alapokat a már jól bevált LX platformjuk adta, amin eddig a Chrysler 300C, a Dodge Magnum és a jelenlegi Dodge Charger osztozkodik. Utóbbi névhez egy, azt nem teljesen kiérdemlő autót fabrikáltak, de jelen esetben nem tévedtek le a konkurencia által már jól kitaposott ösvényről. A jó alapnak köszönhetően 2008 második felében már beindult az autó tömeggyártása, amivel sikerült egy évvel beelőzni a Chevrolet-et. Háromféle felszereltségi szintben lehet megvásárolni, ami egyben a motorok teljesítményét is kategorizálja. Az alap, az SE kivitel, amiben egy 3,5 literes V6-os dolgozik, amihez különféle Rally csomagokat is lehet vásárolni, ami a különféle külső dekorációs elemeken kívül 18 colos kerekeket tartalmaz. Az ilyen csomagok is a 60-as és 70-es években váltak népszerűvé, sokszor inkább a dekorációra, mint sem egy tárcsafékre költötték el az emberek a pénzüket. A középső szintet R/T-re keresztelték, ami egy szintén a Challenger-el újra elővett név, a Road and Track szavak rövidítése, vagyis az autót egyaránt megállja a helyét az utcán és a versenypályán is. Ez a rövidítés mi másra, mint egy V8-as motorral párosított autóra kerülhet fel, ami jelen esetben 5,7 literes Hemi 372 paripával. Az igazi csúcsot viszont az SRT8-as kivitel képviseli, amiben egy 6,1 literes Hemi V8-as dübörög 425 lóerővel. Ennek tükrében a futómű keményebb és alacsonyabb, a megállásról pedig a Brembo-tól származó fékrendszer gondoskodik. A kerekek immáron 20 colosak, a világítás természetesen Xenon, az ülések fűtött bőr sportok amiből vígan kezelhetjük a hatsebességes váltó karját, feltéve, ha nem az ötfokozatú automata váltót választottuk.

A Matchbox-tól 2009-től érhető el az 1-75-ös sorozatban a Dodge Challanger SRT8-as kivitele mint MB-12. A népszerű Hemi Orange fényezést kapta, azt is mindjárt kétféle verzióban. Az egyik metál fényezésű - mint amilyen az enyém is -, a másik sima festést kapott. A 2010-es év új színt hozott, ami szép metálszürke lett. Emellett az MB-04-re változás és az SRT8 elhagyása érdemel említést. A metálkék verzióért, ami egy 10-es pakk részeként jelent meg, tessék ellátogatni Rájen kollégához, ő birtokol belőle egy példányt. A Hot Wheels még a Matchbox előtt elkészítette saját adaptációját, ők 2008-ban adták ki az új Challenger-t mintázó modelljüket - egy évvel korábban a Concept-et is megmintázták. A megvalósítás, a kerékválasztás teljesen rendben van a Matchbox esetében, azonban erősen függ az eleje a tamponozástól. Azok nélkül elég bután nézne ki, nem lennének hűtőrácsok, fényszórók. A konkurenciánál azonban mindezek "valódiak", a fényszórók a karosszériából vannak kialakítva, a hűtőrácsok pedig az alvázból. Az első spolier és a küszöbök mindkét modellen az alváz részei, azonban a kipufogók a Matchboxon fémből, míg a másikon műanyagból vannak. A Hot Wheels-ről hiányoznak a tükrök, valamint egy hátsó lámpafestés sokat dobna rajta - az ideieken már van -, de például tetőablak mindkét modellen megtalálható. Összességében mindkét modell nagyon szépen sikerült, tetszetős darab, jobban nem is igen lehet őket összehasonlítani, hiszen a Hot Wheels hozzátette a maga egyediségét, ami a képeken jól látszik.

Az első változata ez a narancs, aminek volt nem metál festésű variációja is
A kipufogó festéséről sem feledkeztek meg, ami jelen esetben a fém karosszéria része
Az idei változat színével sem lőttek mellé
Hangsúlyosabb lett a hátsó lámpa és már forgalomba is helyezték
Nem csak a rendszám, a lámpa tamponozása is megváltozott, ...
... ami elöl változatlan maradt
Challenger a Hot Wheels értelmezésében
A nagyobb hátsó kereket már megszokhattuk a gyártótól
Már innen is látszik, hogy merőben más koncepciót követnek
A maga nemében mindkettő nagyon szép, a Hot Wheels pár aprósággal még jobb is lehetne
A motorház domborításai is egyeznek, a Matchbox-ról hiányzik a rá jellemző festés
Hátulról nagyon hiányzik a festés a zöld modellről
Egy vonalban van a fenekük, ...
... amiként az orruk is
Matchbox MB-12 Dodge Challenger SRT8
Matchbox MB-04 Dodge Challenger
Hot Wheels '08 Dodge Challenger SRT8Ilyen volt a koncepcióautó

Ilyen a végleges, a kereskedőktől megvásárolható autó
Konkrétan egy SRT8 változat

8 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

A Hot Wheels tavaly külön kihozta a concept és az srt8-at is.

http://hotwheels.wikia.com/wiki/%2708_Dodge_Challenger_SRT8


http://hotwheels.wikia.com/wiki/Dodge_Challenger_Concept

porsche írta...

Ahogyan elnézem már 2007-ben kijött, eddig fel sem tűnt, hogy van mindkettő, igaz nagy különbség nincs is köztük.

Andrew0807 írta...

Körülbelül egy napfénytetőnyi...

RÁJEN írta...

Szép ez az új szürke, tecc. De többet már nem veszek a típusból...

Névtelen írta...

Nekem a Hot Wheels-től a szürkemetál Concept van meg. Majd egyszer remélem a Matchbox-tól is lesz egy Challenger-em.

Tommi írta...

Figyeltétek a szürkének a rendszámát? METAL!

Puti írta...

Nekem megvan a Matchbox és a Hot Wheels is. És még pluszba ez is
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51ePSjyk56L.jpg
A fehér néz ki a legjobban szerintem.

Sam. Joe írta...

Nálam a Matchbox a nyerő, de csak a kerekek és a tükör miatt. A Hot Wheelst is megvenném, ha nem lenne más, de a hátsó bazikerék miatti túlzott kerékjárati nyíláson elbukik nálam a Matchbox értelmezéssel szemben.