2010/08/01

Matchbox MB-16 Porsche 914

A Matchbox 2010-es újdonságai közül az MB-16 Porsche 914-es modelljüket vártam a legjobban, amely típusról a fenti linken olvashattok bővebben egy Siku kapcsán. Amennyire vártam, olyan későn sikerült hozzájutnom a megjelenése után, de végre sikerült egyre szert tennem. Az eddig napvilágot látott háromféle verzióból nekem a sötétebb jutott, abból is a világosabb zöld ablakkerettel. Egész jól sikerült ez a modell is, azonban nagyon nem tetszik a tető és a szélvédő megoldása. Az eredeti járművön a tető kipattintható Targa megoldás, ami többnyire fekete színű a B oszloppal együtt, amit a Matchbox hibátlanul abszolvált is. Ennek azonban az ablakok átláthatatlansága lett az eredménye. A másik nem tetsző dolog a króm belső tér, egy förtelmes kormánnyal. A két nekem nem tetsző megoldásnak az autó réteges felépítése a ludas. A lökhárítók alsó, valamint a küszöb fekete része az alvázból, a vészhárítók króm betéte pedig egy anyagot alkot a beltérrel. A lökhárítók felső fekete betéte viszont már a szélvédő része, ami ügye fekete. Érthető tehát a sötét ablak, hiszen a tető és a B oszlop mellett a lökhárítóknál, valamint a motortér szellőzőrácsainál is szükség volt rá, de nem tudom elhinni, hogy nem lett volna rá jobb megoldás. Tulajdonképpen fém az szinte alig van az autóban, az is csak egy keskeny kis csík. Mindezek mellett azért tetszik, hiszen minden részletében helytálló, de lehetett volna azért jobb is.

Szépen visszaadja az eredeti formát
A fekete szélvédő elég nagy szálka a szememben
Visszapillantó csak a bal oldalra került
Kipufogót is kapott hátulra, még ha nem is igen látszik
A Matchbox kormányai egyre förtelmesebbek lesznek
A nyomasztó feketeséget a szélvédőkeret festése oldja
Matchbox MB-16 Porsche 914

7 megjegyzés:

pittlaren írta...

Ki hinné, hogy még azonos (szín)árnyalaton belül is, milyen nüansznyi különbségek vannak...Egyébként, nekem is nagyon tetszik ez a modell, ez a világos szín nekem sokkal jobban bejön, mint az újabban kapható sötétzöld verzió. Mondjuk, kreálhattak volna valamilyen markánsabban különböző színvariációt is...mondjuk pirosat. Ezt a tagolatlan, formátlan króm "egybe belteret" gyűlölöm én is..

porsche írta...

A sötétzöld nekem jobban tetszik, de mondjuk az alatt szívesebben láttnám volna a három csillagú, krómkeretes fekete felnit.

Andrew0807 írta...

A kerékcsere megoldható:P

Én is majd a sötétzöldet veszem meg.Majd ha lesz valahol 2010 mb.Legalábbis felénk....

porsche írta...

Tervbe van véve, csak éppen elkerülnek engem a 914-ek, örülök, hogy ezt az egyet sikerült beszerválnom. remélem a sötétből el tudok csípni két darabot, mert akkor nem lesz kegyelem :-)

Charlie Brown írta...

Teljesen átlátszatlan a szélvédő? Az azért gáz.
Az Areh-féle oldal nyitólapján is ez a modell szerepel épp, és azon, ha csak nagyon csekély mértékben is, de egyértelműen átszűrődik némi fény.
Az ezüst bél meg.. hát randának randa, de igazán nem mondhatjuk, hogy ne volna ősi MB tradíció.

porsche írta...

Az a csekély átlátszóság itt is fenn áll, ha nagyon akarsz át tudsz rajta lesni, de szemből nézve semmit nem fogsz látni a beltérből.
A króm beltér régen sem tetszett, nem sok realitást ad szerintem.

saruman írta...

got 1 of this too! nice!