2010/08/31

Matchbox MB-73 GMC Wrecker

Nagy kedvencem a Matchbox GMC Wrecker modellje, így nagyon örültem, mikor megtudtam, hogy idén újra felkerült az 1-75 listára. MB-73-as számmal bukkan fel újra, azonban nem teljesen a régi modellt kapjuk vissza. Ne gondoljatok semmi extrára, csupán a gém és a vonószem készült lágyabb műanyagból, amire egy tavalyi ötös pakkba csomagolt darab esetén nem tértem ki. Esztétikai szempontból nem volt jó választás, de mivel ez játékszer, érthető ez változtatás. A lágyabb műanyag ugyanis nehezebben törik el, ennek előnyét pedig szerintem nem kell ecsetelnem. A vonóhorog talán lágyabb is lett a kelleténél, nagyon könnyen hajlik, azonban vontatási képességén ez nem ront, egy fém alvázas Matchbox-ot simán elbír torzulás nélkül. Hajlítgatásos tesztem során sikerült kicsit túllőnöm a célon, ugyanis kiugrott a helyéről a gém. Tulajdonképpen ennek - így utólag - örültem is, még sosem láttam a gém takarásban levő felét, visszarakása pedig nem okozott gondot. A vontató felszerelés szürke színt kapott, amiként az alváz is, ami egy fokkal jobb, mint ha fekete lenne, de krómozva az igazi. A karosszéria fényezésén viszont nem spóroltak, metálbordó színt kapott, arany díszítéssel - idén még várható egy narancssárga kivitel is. A hátsó lámpák azonban most sem lettek kifestve, csak az oldalsó helyzetjelzők, illetve kapott két tárolórekeszt a plató oldalába, mint a 2005-ös Superfast kivitel. Beltérrel most sem áldották meg, ezért a szélvédő továbbra is átlátszatlan, enyhén sötétített kivitel, ezáltal a villogók is, ami alá odaképzelhetjük a borostyán sárga világítótesteket. A kerekek terén is megújult a modell, ugyanis a régi, klasszikus autók alatt megszokott felnik köszönnek vissza. Fura vele, de nekem tetszik, főleg ha úgy tekintek rá, mint egy acélfelnire króm dísztárcsával, ettől függetlenül én nem ezt választottam volna. Vegyesek az érzelmeim iránta, tetszik, de nálam még mindig egy Convoy felnis, króm lökhárítós és narancssárga szélvédős kivitel az igazi.

Picit fura alatta ez a felni
Ez a vontató is állandó ügyeletben van
A vonóhorog lágy és rugalmas anyagból készült, ...
... de vontatási képességét nem befolyásolja
A Wrecker lényeges alkatrésze a gém, kampóval
Matchbox MB-73 GMC Wrecker

4 megjegyzés:

Charlie Brown írta...

Mi célt szolgál a gém túlsó végén az a hosszú farok? Attól rugózik a gém?
Egyébként annak ellenére bejön ez az autó, hogy nem vagyok egy kifejezett wrecker fan. Talán mert elég szolid, semmi csicsás túlzás. A krómos dísztárcsák kicsit talán furák egy munkagépen, de tetszik, hogy eltúlzott terepkerekek helyett sima abroncsai vannak.

porsche írta...

Igen, a "farok" laprugóként funkcionál.

Sam. Joe írta...

Hogy kegyetlenül őszinte legyek, a színe nem tetszik, de a kerekei meg annál inkább.

Névtelen írta...

Nekem az első fémalvázas kivitel van meg, az elsőt még húsz éve Rómában vetettem a szüleimmel, aztán mivel az kicsit elhasználódott később vettem egy másikat. Szerintem az a legjobb!