2011/06/03

Matchboxon kívüliek: Pioneer Toys - Porsche Carrera GT

Legutóbb, mikor egy újonc kisautókat készítő cég termékét mutattam be, akkor azt kell mondjam, hogy nem nyúltam mellé, mivel kivételesen jól sikerült darabról van szó. Most megint elkövettem egy hasonlót, ismét egy túlárazott, száz százalékosan kínai kisautót vettem - 495 forintért. Gyártója a Pioneer Toys, ami honlappal is rendelkezik, ahol átböngészhetitek kínálatukat. Elsőre lemondtam róla, de mikor másodjára találkoztam vele egy játékboltban, akkor már nem tudtam otthagyni, mivel már elsőre is igen tetszett, holott egyértelműen látszottak gyengeségei.

Elég tekintélyes, szemcsalogató grafikával és hatásvadász szövegekkel látták el a dobozt, amiben nem tud mozogni a tartalma, tehát le sem tud dörzsölődni róla a festék. Doboza elég masszív, alig tudtam szakadás nélkül kimenteni a tartalmát. Jelen esetben ez egy Porsche Carrera GT-nek látszó tárgy volt. Azért mondom így, mert a kínálatukat elnézve, nagy valószínűség szerint nulla licencdíjjal alkotják meg a termékeit, a felismerhetőség és a pereskedés határán egyensúlyozva. Ránézésre egyből megmondható az autó típusa, de akik jobban ismerik, egyből feltűnhet, hogy a hátsó traktus nem stimmel, azt ugyanis eléggé átformálták, kicsit Boxsteres lett. Ez a fő eltérés az igazihoz képest, a többi részlet mind megtalálható rajta, még ha a hátsó szellőző rács kicsit elnagyolt is lett. Maga kidolgozás, a festés és dekoráció minősége teljesen elfogadható, a kerekek is egész normálisak, nincs messze az etalontól. Az, hogy az első fényszórók a szélvédőből vannak kialakítva, külön meglepetés volt számomra, dicséret illeti. A beltér egy nyitott autónál kulcsfontosságú, tudják ezt a készítői is, ezért igyekeztek alapos munkát végezni. Az ülések, a műszerfal és az ajtókárpitok egész jól sikerült, de sajnos ezt nagyon lehúzza két elrontott dolog. Az egyik az iszonyú dromedárra sikeredett középkonzol, és a műszerfal alá kivezetett, akár lábbal is működtethető kormánykerék. Megdöbbenésem miatt még egy jót sem tudtam röhögni rajta. Jogos lehet a kérdés, hogy ha ennyire félresikerült, akkor miért is vettem meg ilyen "horribilis" áron. Az oka nagyon egyszerű: megtetszett, főleg mert nyitottként lett "lemásolva" a Carrera GT, amit eddig még csak zárt kivitelben sikerült beszereznem a Hot Wheels és a Siku kínálatából. Lényegében gyereknek szánva megvehető - ennyiért viszont inkább maradjunk a Matchboxnál -, mert a minősége megengedi, de gyűjtőknek nem ajánlom.

Az üveglámpákért ötöst szoktam adni
Az eleje és az oldala egész jól sikerült
A bukókeretet és a motorháztetőt eléggé kivasalták
A drabálissága mellett még magasra is sikeredett a középkonzol
A kormány így tutira nem takar bele a műszerfalba
A fenék leegyszerűsítve, de tulajdonképpen normálisan lett megalkotva
Nem túl informatív, de a lényeg rajta van
Pioneer Toys - Porsche Carrera GT
Emlékeztetőül itt egy eredeti méretarányú
Valami ilyesmit akartak összehozni a fiúk

4 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Szegény Porschét végig azzal piszkáltam, hogy ő sem tudja, hogy miért vette meg ezt, de be kell lássam, ez pont olyan, mint Rájen Politoys - asszem - Merci MP busza. Az egyszerű földi halandók nem látják meg benne a szépséget! 8-)

Andrew0807 írta...

Eléggé Majorette kereke van.

Tommi írta...

Van ennél rosszabb is. Andris, emlékszel arra a nevenincs rózsaszín "Nissan Micra"-ra? :-D

Andrew0807 írta...

Még mindig nem tudom felfogni, hogy az egy micra akart lenni.