2011/09/29

Matchbox MB-40 Ford Transit Police


Nem, nem ittam semmit, a tűzoltósági gúnya ellenére ezt is Police-nak hívja a tudományos Matchbox Ford Transitológia. A múltkori, arkansasi Majorette Csirkével ellentétben az ezen lévő London Fire Brigade (Londoni Tűzőrség) embléma, még autentikus is. Ne vágtassunk előre ennyire, haladjunk szép sorban!

A tudományos Transitológia alapjait ebben a postban fektettük le, tekintve egyaránt az eredeti gépjármű generációit, és a Matchbox feldolgozásokat is. A „vigyori” Ford Transithoz ebben a postban érkeztünk meg, egy NRFB, civil darab bemutatásával. Az első mundéros „vigyori” ez a rendőrségi egyenruhába bújtatott darab volt e lapokon – melyről Rájen óta tudjuk, hogy „Szolgál és Svéd”. Tulajdonképpen ekkor szembesültem vele, hogy a megkülönböztető jelzést viselő – mondom viselő és nem csak rá van festve – „szmájli” Transitok közül ez az ék alakú fényhidas verzió és ezen kívül létezik még egy szögletes és egy V-alakú megkülönböztető jelzést viselő kivitel.

Nos, most érkeztünk meg az utóbbihoz! Ebből amúgy olyan irtózatosan sok fajta nincs, mindössze ez az egy tűzoltósági jármű készült ilyennel. Mindössze egyetlen évig, 2000-ben volt a brit 1-75 széria tagja, szóval olyan nagyon nem is gyakori. Érdekessége, hogy bár a Londoni Tűzőrség színeibe öltöztették, a kormánya a bal oldalon van. A „szmájli” Transitok közül amúgy szerintem ez az egyik legpofásabb, mert nagyon szép, részletes a festése és a méltán népszerű, nyolclyukú (8-dot) kerekek laknak alatta. London tűzoltói biztosan használták ezt a Transit generációt, bár a kép amit találtam az eredetiről, köszönő viszonyban sincs a Matchbox festésével – igaz ez egy tűzvizsgáló járműve.

Bevallottan gyengénk a kisáruszállító, szóval lehet, hogy elfogult vagyok, de ez a Transit szerintem az egyik legszebb ilyen. Már csak a szögletes fényhidat viselő verziót kéne bezsákolnom.
(Mint a mellékelt képeken is jól látható, két darabom is van belőle, szóval ha valakit érdekel egy ilyen, akkor megtalál a részletek ügyében a szokott csatornákon.)
 Ford embléma elől és hátul, sőt még Transit felirat is.
 Ezzel a festéssel és fényhíddal mindössze egyetlen évig kínálták a brit 1-75 sorozatban.
Mondtam már, hogy "támogassuk a fényhíd-ipart"?

3 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Szép darab lett, jól áll a piroshoz a fehér lökhárító.
Múltkor gondolkoztam rajta: Nincs idén Transit az 1-75 sorban??? Szomorú...

RÁJEN írta...

Ilyen újkori Transitból csak egy darabom van, sőt az talán újabb is, most hirtelen nemtom, én annyira nem vagyok oda a típusért, de ez faja!

pittlaren írta...

Pöpec darab, nagyon tetszik! Ez (is) olyan típus, amely csak fényhíddal élvezhető/értékelhető. Pl. a Dodge Chargerekről nekem - személy szerint - nem hiányzik a fényhíd, de ezekről a tűzoltó..izé rendőr Transitokról ordítana a hiányuk....