2011/10/23

Matchbox MB-11/MB-14 Porsche 911 GT3

Szerintem a legszebb Porsche modell a Matchbox kínálatában a GT3-as, a miértjét a fenti linken elolvashatjátok. Szerepelt is már nálunk jó néhány kivitele, hisz szorgosan gyűjtögetem össze a különféle verzióit - a sárgán kívül még ez a Superfast hiányzik -, amiket már rendre közzé is tettem, amit pedig még nem, azt majd most jól megmutatom.

Először is kezdeném a 2008-as, VIP névre keresztelt ötös pakkból származóval. Ezüst fényezése elöl és hátul megkapta a részletek kifestését, mint amilyen például a világítótestek és a rendszám. Felni téren most is a húszküllős kerék került alá, ami magában is jó választás, grafit színben pedig egyenesen a tökéletes. Az egyik legszebb kivitelét kaptuk meg ez által.

A tavalyi darabot sem mutattam még nektek, ami tulajdonképpen nem más, mint a 2009-es recolorja. A fekete nem lett a kedvencem, pedig az alapötlet tényleg jó volt, de a piros rész közvetlenül a feketére festve elég lehangoló eredményt mutat. Nem úgy az MB-14-es, ami világoskék alapszínt, és fehér dekorációt kapott, a felnikkel egyetemben. Ez így már mindjárt sokkal jobban mutat, azonban az a fránya hátulja továbbra sem kapott lámpafestést - mondjuk ezen már nem szabad meglepődni -, pedig úgy szinte tökéletes lenne.

Szerencsére az idei évre is beválogatást nyert az 1-75-ös sorozatba, a közelmúlt óta már el is érhető legfrissebb variánsa. Merőben más koncepcióban készült, mint az elődei, hűen követi a Matchbox feltűnési viszketegségre való hajlamát. Az igazat megvallva, először borzasztónak találtam úgy álle cuzámmen. Rikító zöld fényezés, sötétzöld kerekek - hiába az igen szép ötküllősből való - és egy hatalmas oldalsó dekoráció. Aztán a rend kedvéért természetesen megvettem és kitettem a nyomtatómra, mint minden új jövevényt. Pár nap alatt sikerült magát kicsit megkedveltetnie velem, a dekorációt tulajdonképpen egész jónak találtam rajta, csak a többi zavart. Most ott tartok, hogy egy pályaautónak tulajdonképpen nem is rossz, ott sokszor kiveszik a lámpatesteket, színben nem passzoló kerekeket tesznek alá, meg ilyenek. Leegyszerűsítve kicsit már tetszik, de azért persze a korábbi darabok által bejárt ösvényt kár volt elhagyni.

Nem véletlenül került össze ez a három verzió így egy postba, így szerettem volna szemléltetni, hogyan jut el egy nagyon szép modell egy ronda irányába. Persze utóbbi megjegyzés talán kicsit erős, főleg ha már az imént azt írtam, hogy kezd megtetszeni, de szerintem a legtöbben az előző, vagy még erősebb jelzővel illetik, hogy milyen. Mindenesetre én kíváncsian várom, hogy mit hoz a jövő, lesz-e jövőre is Porsche 911 GT3 a Matchbox kínálatában.

Jól megy a grafit színű felni az ezüst fényezéshez
Egy újabb rejtvény
Nagyon szép a színösszeállítás, az egyik kedvencem ez a kék szín
A lámpafestés hiánya továbbra is fájó pont
Egyazon koncepció, mégis a kék valahogy jobban sikerült
Ezt kérem szépen hogyan is gondolták azzal a zöld felnivel?
Az elejéhez hasonlóan hátul sincs semmi extra
A dekoráció tulajdonképpen tetszik, pályaautónak elmegy
Matchbox MB-14 Porsche 911 GT3
Matchbox MB-11 Porsche 911 GT3

3 megjegyzés:

Tommi írta...

Én már bánom, hogy nem vettem meg a feketét.

Zsolt_T3 írta...

Első blikkre egészen tűrhetőnek tűnik. Kicsit olyan Hot Wheels benyomást kelt a zöld kerekeivel :). Asszem levadászok egyet mégis... Csak az a fránya lámpafestés, ejj! Pedig a bliszteren jól néz ki lámpástól.

Sam. Joe írta...

A zőccség teljesen elfogadható, mint pályaversenyre felkészített autó, de ettől még nem tetszik és nem fogom megvenni.