2011/10/03

Matchbox MB-38 Ford Crown Victoria Police


Egy korszak zárult le, amikor a napokban a Ford a kanadai Ontarióban lévő St. Thomas összeszerelő üzemében legyártották az utolsó Ford Crown Victoriát. A fehér, belül világosbarna kárpitozást kapott autóhoz megrendelték az opcionális, a hátul ülőknek külön hűsölést biztosító légkondit is. A jármű Szaúd-Arábiába került egyébként.

A dinoszauruszok kihalnak
Nem csak a Crown Vic ment nyugdíjba ezzel, de a hosszú-hosszú ideig szolgáló Lincoln Town Car limuzin is. Amúgy rettenetesen kíváncsi vagyok, hogy mi fogja felváltani az egyszerű, de ugyanakkor tartós, „elől a motorja, hátul hajt és az egész egy alvázon csücsül” konstrukciót. Persze én is tudom, hogy ott a Dodge Charger, meg a GM is le fogja porolni a Caprice nevet egy Ausztráliából szalajtott autóval, a Holden Commodore hosszított tengelytávú változatával, sőt a Ford is kínálja az összkerékhajtású Taurus Interceptort alaposan feljavított „belsőségekkel”, beleértve az ikerturbós V6-ot. A nagy kérdés, hogy mi fogja úgy bírni a gyűrődést, mint az egyszerű mint a szög Crown Vic. A taxi szerepkörre is állati érdekes jelöltjei vannak a gyártóknak, a hibridektől a minibuszokig.

Durván 32 évig készülő, jellemzően taxi-rendőrautó szerepben alakító járgány történetéről már értekeztünk e lapokon korábban, egy abszolút nem jellemző és ritka Matchbox verzió kapcsán és ígérhetem, hogy vissza is tér még, mert több gyártó, számos értelmezése várja, hogy sorra kerüljön.

Első generáció
A Matchbox mindkét Ford Crown Victoria generációt megmintázta és számos bőrt le is rántott róluk. Az utolsó darab legyártásának alkalmából az első generációs 1-75-öt vettem elő a gyűjteményem bugyraiból. Ezt legelőször 1997-ben dobják be a kínálatba, hogy aztán összesen öt évig bent is maradjon, olyan változatos számozással, hogy felsorolni sem túl egyszerű őket – tessék elfáradni a BAMCA-hoz a felsorolásért! Az 1-75 szérián kívül spéci kiadásokba, 5-10-es pakkokba is számtalanszor bekerül. E post konkrét tárgya is egy ilyenből, egy 2009-es, tűzoltós ötös csomagból való. (Így a címben szereplő számozás sem ezé, hanem a premiermodellé.) Szerintem vitán felül a legvonzóbb darab a szettből.

A tűzoltó parancsnoki autó festésében szereplő motívum visszatérő a Matchboxnál, e lapokon is szerepelt már, egy szintén 2009-es kiadású, 1-75 sorozatból való Chevy Impaláról lehet ismerős.

Különösen tetszik ezen a verzión a teljesen fekete kerék, ami remekül hozza a jellemzően fekete lemezfelnis mundéros Crown Vic-ek megjelenését. Abszolút nem érdekel, hogy egyáltalán nem rugózik, az apró, kidolgozott részletei – beleértve a beltérben a sofőr munkahelyét körülvevő mindenféle bigyót a műszerfalon, illetve a kalaptartón – miatt nagyon szerethető.

 Az eleje bőven elviselne még festéket.
 Oldalról ötös! Ez a motívum sokszor visszatér.
 Tűzoltó ez, mégis Police-nak hívják, de hát ez ilyen. A kis golyóstollas graffitit most vettem csak észre a fotón. Ez a kerék nagyon tetszik alatta.
 Az utolsó Ford Crown Victoria kanadai.
 A munkások alaposan teletagelték a nem látható részeken.
 Az utolsó munkalap. Ez egy családbarát blog, ezért nem nagyon szoktunk olyasmit lefordítani, hogy "A kibosszantott utolsó darab."

1 megjegyzés:

somytomy írta...

Az utolsó mondat hatalmas poén :D