2011/12/14

Átalakítás: Siku Volkswagen Transporter T2 No. 3

Íme eltelt a harmadik hét, így szerencsésen elkészült az utolsó Transporter is a triumvirátusból. Ezúttal a keretes szerkezetet meghagyva ismét egy DoKa jön.

Rozsda nélkül
Ezúttal viszont letettem a szivacsot és nem pamacsoltam össze a barna különböző árnyalataival a különböző élénk színeket, inkább az egész barna lett. Az ihletet itt is egy internetes kép adta. Éppen Tommival beszéltünk és egyből közöltem is vele, hogy ha lesz egy másodpéldányom a Doppel-ből, akkor az hogy fog kinézni. Ez egészen addig tartottam magamban, amíg el nem kezdtem a festést. Nem akartam kockáztatni, így először egy járt úton indultam el. Matt türkizzel és rozsdával. Tudom azt mondtam, hogy nem fogom öregíteni, de a szokás nagy úr. Szerencsére nem voltam vele elégedett, így visszaugrottam a kiinduló ponthoz és vállaltam a kockázatot.

A festés előtt viszont szükséges volt egy kis szerkezeti átalakítás is. Ugyanis a képen a kis duplának le voltak szerelve az oldalsó lehajtható falai. Így erről is mennie kellett. Nem bántam egyáltalán. Mivel már volt egy rendes platós átalakításom. A vágás majdnem tökéletes lett. Csak egy helyen ugrott meg a kezem amit nagyjából sikerült is kijavítanom. Végül reszelővel egyengettem ki a vágás vonalát. A csiszolások után megkapta e fent említett barna színt amit matt feketével tettem sötétebbé. Ez ráadásul a száradást is gyorsítja. A lökhárító az eddigiektől eltérően itt a kasznival megegyező színű lett. Ezután jöttek a szokásos részletek: az első- és hátsólámpák, a rendszám, és a VW logó. A plató matt fekete lett, mintha védőanyaggal lenne lefújva. Végül egy pár fekete koszfolt is felkerült. A részletek után kapott egy réteg akril lakkot spray formájában, majd zárásképpen egy matt lakkot, ami viszont már ecsettel került fel. A beltér sötétpiros lett.

A pingálás után már csak a szélvédők maradtak hátra. Ez úttal előre látó voltam és amikor a busznak kivágtam, sablonként használva készítettem még egyet. Igazából már a busszal egy hétvégén kész volt a teljes kaszni, csak nem volt éppen a környékemen kerékdonor. Ez egészen a hét közepéig váratott magára, amikor is vettem egy Mini Panelt. A buszhoz hasonlóan ez is kapott egy középső színt. Ebben az estben pirosat. Emellett még fehér falú lett a gumi rész is. Természetesen nem maradhatott el az ültetés sem. Itt is törekedtem a legminimálisabb hasmagasságra. Ami sikerült is.

Végül a folyamatok képeivel zárom a sorozatot.

Plató vágás előtti kép nincs sajnos.

A jobb oldali C oszlop alatt ugrott meg a gép.

Nagy ugrás. Itt már megvan a teljes külső festés.

A részletek is elkészültek.

Előző hétvégén még az eredeti kerékszettel pihent a traileren.

Pénteken azonban legördülhetett.

A végeredmény.

Minden autónak jól áll ez a kerékszett.

Akárcsak az ültetés.

Az ihletadó.

7 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Mint már mondtam korábban is, állat lett! Szép munka! ;-)

Rudi írta...

Gyönyörű, de a Mercedes autószálító a hibátlan! Milyen méretarányban van? 1/64?

TSzA írta...

Gyonyoru modell, gratula hozza!

porsche írta...

Csatlakozom az előttem szólókhoz, tényleg nagyon jó lett.

Andrew0807 írta...

Rudi:A merci egy Schuco. 1:66 a méret.

TSzA: Legalább látod miért szeretek nálad vásárolni. :)

porsche, Ikarus: Köszi az elismerést.

somytomy írta...

Najó, tudodmit, egyszerűen odaadom neked a Bogárhátúmat, metrt nálam sose készül el.
Ismét szépet alkottál.

RÁJEN írta...

Csatlakozom, EZ nagyon tetszik nekem is!