2012/02/06

Matchboxon kívüliek: King Star - Porsche 930 Turbo

Kingstar által készített kisautó még nem fordult elő nálunk, ami nem csoda, hiszen nem túl gyakoriak mifelénk. A világháló sem halmoz el bő információkkal erről a koreai manufaktúráról, ráadásul a név leírása sem történik mindenhol egyformán, az egyik forrás szerint a King Star a helyes írásmód, de sok helyen egyben írva látható. Ehhez én csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy amiket találtam dobozképeket, azon egyben van írva, viszont a kisautó alján külön és utóbbi a gyakoribb írásmódja. Tehát van egy újabb távol keleti kisautókat gyártó cégünk, akik "természetesen" nem saját kútfőből dolgoznak, hanem úgymond hozott anyagból. A hozott anyag pedig a pedigrés játékgyártók termékeinek alapjául vétele, ami a csomagolásra is kiterjed. No de a származás boncolgatása helyett nézzük inkább, hogy miről is van szó!

Az egy szem King Star kisautóm egy Porsche 930 Turbo-t mintáz, ami 201-es sorszámmal fut a cég kínálatában. A kisautó alapjául jelen esetben valószínűleg a Tomica Porschéja volt az alap, ennek ellenére én mégis a Matchbox 930-as Turbójával fotóztam le, mivel szerintem azt mindenki tapizta már. Önmagában nézve a modellt főként csak pozitívumokat tudok említeni, teljesen részletgazdag, mindent tud amit a nagyok. Ebbe beletartozik az is, hogy nyílnak az ajtajai, ám alaposan górcső alá véve találunk pár szépséghibát is. Elsőként kezdjük a fényszórókkal, amik elöl külön műanyag elemek. Szemből nézve frankón mutat, ám oldalról tekintve óriásiak, iszonyú vastagra sikerültek. A lökhárító sarkainál található irányjelzők mélyedése is nagyobb a szükségesnél, olyan, mint ha ki lenne szerelve a világítótest a helyéről. A ködlámpákért piros pont járl, viszont a közöttük levő rendszámtábla picit nagy. Hátul sokkal jobb lenne helyzet, ha nem rondítana bele az alváz kiálló pöcke. Nem lenne vele semmi baj, ha csak a szépen megformázott lökhárító vonalában lenne, de sajnos vastagabb annál. A többi részlet, mint az embléma, az ablakkeretek, a hátsó spoiler, vagy a kilincsek teljesen rendben van. A sárvédők is szépen domborodnak, amik alatt talán egy kicsit alulméretezett kerekek vannak, de nem vészesen. Beltere elfogadható, a négy ülésen és a váltókaron kívül a műszerfalon van rendes kormánykerék is. Ami különösen tetszik az autón, az a kipufogó, szerintem nagyon látványos, optikailag piszkosul feldobja a hátsó fertályat. Összességében nézve szerintem a hibái ellenére egy korrekt kisautó, készültek ennél sokkal rosszabb koppintások is.

Kár ezekért a fényszórókért
Kicsit nagy lett a hézag az első oszlop alatt
A nyíló ajtó mögött egy elfogadható beltér köszön vissza
Jóval kisebbnek hat a Matchboxhoz viszonyítva, ...
.. pedig hosszra egyformák, csak ez keskenyebb
Szerintem innen nézve szebb, mint a Matchbox, azt a vonóhorog, ezt pedig a rendszám megoldása rondítja
A doboz grafikája kicsit hasonlít a Matchbox megoldásához (netes kép)

4 megjegyzés:

AndrewBoy írta...

Első lámpát leszámítva, nekem tetszik.

Sam. Joe írta...

Láttam élőben ezt a darabot és úgy valahogy sokkal jobban "működik" a dolog. Kifejezetten pofás kisautó.

pittlaren írta...

Szép darab, a lámpa tényleg lehetne kicsit kevésbé "xenon-os", de ez mit sem von le a masina értékéből. A doboza pedig teljesen matchbox-szerű. Tetszik.

Névtelen írta...

Nem rossz kis kocsi, de nekem a Matchbox jobban tetszik. Az az alap, ez meg valami unikum.

varadyg