2012/10/14

Mások gyűjteményei / Átalakítás: Matchbox MB-21 GMC Wrecker

Wmormo nem egyetlen átalakítását küldte el a múltkoriban, de mint tudjuk, „a jó horgász beetet”, nagy butaság lett volna egyszerre, egy postban bemutatni őket. A mai napra azt tartogatom nektek, hogy porsche kolléga nagy kedvencét a GMC Wreckert hogyan dolgozta át. Át is adom neki a szót:

Leletmentés
Ezt a fajta munkát szórakozást én leletmentésnek hívom. Az igazi kihívás számomra az, amikor egy kiskorú által fullosan lejátszott és „sportosított” autómaradék kerül a kezeim közé. Tudom, hogy létezik és beszerezhető minden romos típusból tökéletes változat is, de engem az nem igazán vonz. Az csak a kivétel, ha ilyet szerzek be. A megszerzés után két út marad. Az egyik, hogy megpróbálom restaurálni és az eredetivel azonos vagy nagyon hasonló állapotra hozni a kisautót. Nyilván az eredetivel egyezően tökéletesre sokszor nem lehet visszaállítani. Akár a festék színárnyalata, akár a karosszérián levő nyomatok miatt. A matricák még pótolhatóak. A másik út, amikor az autó átalakul a fantáziámnak megfelelően. Itt minden lehetséges, és ebben az a szép, hogy így olyan alváltozataim lehetnek az eredeti kisautóm mellett, ami senki másnak sincs, mégis a kiindulási alap ugyanaz. Ilyen elvek mentén ügyködök a kisautóimmal.

Autószállítás újraértelmezve
A Convoy autószállító tréler szebbé tételéről egy elég drasztikus beavatkozással már olvashattunk e lapokon. Ezen a variáción én is elgondolkodtam, de egy kicsit tovább mentem a gondolatsor mentén és megpróbáltam léptékhelyes környezetbe hozni az utánfutót. Ez ugyanis a Matchboxnak gyakran nem sikerül. Ennek alapján miután levágtam a fölfelé álló eredetileg a fölső szintet alátámasztó tartóelemeket, a tréler elejét is kissé meg kellett karcsúsítani. A tréler elejére még egy kis dobozt szereltem mintha a csörlő burkolata lenne. A célom ugyanis egy „személyautósabb” vontatóval való társítás volt. Az eredeti csatlakozócsonk megmaradt, csupán minimális kis alakítást kellett rajta végezni. A vontató jármű egy GMC Wrecker romból került kialakításra. A hátsó plató oldalsó éleiből kellett levágnom két millimétert, hogy a tréler elférjen fölötte. A platóburkolaton megszűntettem az eredeti daru helyét, viszont átfúrtam a csatlakozótüske helyén. Néhány dobozt itt is elhelyeztem a változatosság kedvéért. A szerelvény egységes festést kapott, megfelelő helyeken a láthatósági felületekkel. Némi matricázás került még rá ide-oda a feeling kedvéért, illetve a lámpákat és a hűtőrácsot festettem még ki. Ha még egy megfelelő léptékű szállítandó járgányt is találunk, akkor egész érdekes és egyedi szerelvény alakítható ki.
A platón bejelölve a levágandó rész

Festés közben maszkolással

A tréler is kimaszkolva

Vonószem kialakítás közben

A módosított plató

Szűk íveken is befordulna

Kész a szerelvény

Menetre kész

Mi másért is indult volna, mint a Supervan 2-ért?

Impozáns, nemde?

4 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Nagyon ötletes, és a kivitelezés is tetszik, gratz!

Sam. Joe írta...

Szerintem is nagyon jó, de kíváncsi vagyok, hogy porsche mit fog szólni hozzá, hiszen ő a GMC Wrecker szexuális. 8-)

somytomy írta...

Marha jó! Én meg egy bogárhátút nem bírok befejezni két éve.

porsche írta...

Nekem nagyon tecc. Van 2-3 ötletem egy ilyen GMC-re, az egyik valami hasonló lett volna, de nem jutott eszembe, hogy ezt a pótot passzintsam hozzá.