2013/08/12

Matchbox 4x4 Chevy Van - UPDATE

Ugyan nem tartunk pittlarennel házi versenyt Chevy Van ügyben, de tény, hogy mindkettőnknek kedves a Matchbox eme remeke. Sokszor sárgulva nézem legújabb szerzeményeit, de ügye nálam nem ez a fő profil, így csak apránként csorognak az újabb változatok. Legutóbb két terepre termett kivitelt sikerült begyűjtenem, amikre már régóta pályáztam, az idők folyamán többször lecsúsztam a beszerzésükről. Az 1-100-as sorban megjelenő MB-26-os piros változat a maga karmolásával nagyon bejön, de ha magunktól nem jönnénk rá, hogy mi is az, akkor a hatalmas felirat segíthet egy kicsit ennek eldöntésében. Amúgy hozza a típus átlagát, a dekoráción kívül semmi extra, a kerekekből is a megszokott terep kerék került alá.

Időrendben a zölddel kellett volna kezdenem, ugyanis az 1982-ben debütált, mint MB-44, de a képzeletbeli listámon ez hátrébb szerepelt. A lovas témájú dekoráció annyira nem fogott meg, ellenben ez a zöld szín nagyon megtetszett, aminek ráadásul több árnyalata is van, még sötétzöld változata is van. Isten ments, hogy elkezdjem a különböző árnyalatait begyűjteni, nekem ez az egy is bőven megteszi. Érdekessége lehet még ennek a darabnak, hogy ez bizony még otthon, vagyis Angliában készült, ellentétben a pirossal, ami már a távol kelet gyermeke. Ezt persze csak azok után néztem meg, miután feltűnt pár apróság a két jármű között. A piroson nem olyan jól kivehetőek a részletek, kisebb a kereke és az alváza is más, valamit a tetőablak pereme is magasabb. Egyszerűbben mondva, nem kis minőségbeli különbség van a két Chevy között, amik egymás mellé téve őket jól kivehetőek. Szerintem cska a szélvédő műanyagja egyforma a két Matchboxon.

 Látványos dekoráció, nekem elsőre megtetszett
 A dekoráció annyira nem, de a színe megfogott
 A zöldön kicsit jobban kivehetőek a részletek
 A piroson magasabb a tetőablak pereme, a rögzítő fülek is nagyobbak
 A kerekek sem teljesen egyformák
Teljesen különböző a két alváz

1 megjegyzés:

pittlaren írta...

Fú, szép darabok! Nekem (még) egyik sincs meg, de ácsingózom utánuk:)