2013/12/02

Matchboxon kívüliek: 1984 Hot Wheels Workhorses - Phone Truck

Nem éppen a legjellemzőbb Hot Wheels ez, de amikor a szomszédban megláttam, azonnal beleszerettem. Akkor leginkább poénként bedobtam Pittlarennek – aki alapos kutatómunkát végzett vele kapcsolatban, úgyhogy én ezt most ellustálkodhatom –, hogyha ráunna, akkor nekem szóljon először. S lőn.

Olyan mintha
Tipikus példája annak, amikor nem akaródzik a licenceléssel bajmolódni egy gyártónak, de azért a végeredmény eléggé hasonlít valami(k)hez, hogy több mindent is bele lehessen magyarázni. Amit én belelátok, az a harmadik generációs Chevrolet C/K – vagy valamelyik közeli GMC rokona – dupla kabinos változata. Ez korban – 1973-1987 közt gyártották a Hot Wheels pedig 1984-es – és fizimiskában is stimmel.

Persze a világon nem volt még olyan cseresznyeszedő, aminek a kosara így betakarna a szélvédőbe lehajtott állapotban és talán még olyan sem, aminek egyetlen karja lenne, nem pedig dupla. Így a Matchbox Utility Truckja marad ebben a méretarányban a cseresznyeszedő király, de mégis van a Hot Wheelsben valami, amitől szerintem remek. Csupa fém, masszív – rálépés esetén nyolc napon túl gyógyuló sérülést sebez –, nehéz, vannak neki sárga villogói a tetején, klassz kerekei, de még beltere is, hozzá jópofa festése – Márk Telefon Cége.

Szerintem a legtöbb Hot Wheels hívő számára ez a járgány egyáltalán nem vonzó, úgyhogy a hozzáférhető adatbázisok a kora ellenére sem tekintik túl értékesnek, de engem mikor érdekelt, hogy mások mit gondolnak egy-egy kisautóról?

Bár telefonszerelők, egy-egy kandeláberjavítás is belefér. Karácsonyi díszek szerelését is vállalják amúgy.
Létezhetetlen, hogy ilyen betakarással a szélvédő előtt közútra engedjenek egy ilyen cuccot.
Béla, mióta látta a Titanicot, nem hajlandó kiszállni a kosárból két munka közt közlekedve.
A magasban szerelési munkák két legfontosabb eszköze, az ásó és a csákány.
Béla a műszak végén elhagyja a kosarat.

1 megjegyzés:

Trolleybus írta...

Ezen a téren a Matchbox kosaras járművei sokkal korrektebbek, hogy finoman fogalmazzak. Itt ugyanaz történhetett, mint a munkagépeknél és hasonlóknál: kispórolták a funkciókat, vagyis az ízületeket, hogy ne keljen egynél több darabot legyártani a gémhez. Mit mondjak, az eredmény itt is rém idétlen, de maga az autó jó.