2014/04/09

Matchboxon kívüliek: Tesco (Realtoy) Haulers MAN TGX Kamion

A Matchbox Memories hűséges látogatóinak nem lesz újdonság, hogy az egyik kedvenc Matchbox sorozatom a Convoy. Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az előző mondat helyesen úgy kéne végződjön, hogy „a Convoy volt”, mert hivatalos, hogy a Mattel terveiben nem szerepel a széria folytatása. Ezért időnként rám tör, hogy valamit kell vennem hasonló méretarányban. Na, ez is egy ilyen beszerzés eredménye.

Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg
Az MAN SE története egészen 1758-ig nyúlik vissza, amikor a St. Antony vasmű megkezdte a működését Oberhausenban mint a Ruhr vidék első nehézipari vállalkozása. A cég hosszú történetét az európai történelem is nagyban alakította, ami egy külön, hosszú post tárgya is lehetne egy olyan blogon, ami a nehéziparral foglalkozik. Na, ez a blog nem ilyen! Itt elegendő megemlíteni azt, hogy az iniciáléként szereplő MAN felirat alatti oroszlános embléma a Büssing AG, 1971-es bekebelezése óta díszíti az MAN járműveket és Braunschweig város címeréből jön. A MAN SE többségi tulajdonosa a VW csoport, éppúgy mint a Scaniának is és nem titkolt terve a VW-nek, hogy egyesíti majd a két céget.

A TGX a cég nyergesvontatóinak a királykategóriája, amiről édes anyanyelvünkön itt lehet többet olvasni.

Mert ez műanyag!
Ne nem mernék még csak tippelni sem, hogy a Realtoy mely évjáratát mintázta meg a MAN TGX-nek. A fülke kialakítása lehetne ez ügyben mérvadó, de ez egy olyan művészet, amit én nem űzök. (Az mondjuk biztos, hogy a legfrissebb TGX – lásd az előző linken – szemből szerintem kiköpött Nokia 8260-as mobiltelefon.)

A Realtoy kamionja is csak nyomokban tartalmaz fémet, kizárólag a fülke az. Minden más műanyag benne, mégis – ahogy azt Alecwolf kolléga is találóan megjegyezte a vonatkozó postnál – messze jobb minőséget képvisel és kidolgozott részletet tartalmaz, mint a konkurencia hasonló szerelvénye. Játékszernek ezt is túl törékenynek találom – főleg a félpótot –, tehát ebben a tekintetben nyomába sem ér a fentebb már citált Convoy szériának, aminél egy picit nagyobb is. A sokküllős felnik is inkább egy sportkocsira lennének valók, mint egy kamionra.

 Sokkal nevesebb gyártótól is szokatlan, hogy ennyire részletesen kidolgozzanak egy emblémát. Nagyon sokat lehetne javítani rajta némi festék hozzáadásával.
 A tükrök csak azért nem hiányoznak nagyon, mert ez egy játékszer. A diszkófelni nem teherautós egyáltalán, de a fülke részletei - szerintem rendben vannak.
 Műanyag vagy sem, nem spóroltak a részletekkel.
 Ha teherautós kerekei lennének, nem igazán próbálkoznék azzal, hogy belekössek.
 Sokkal nevesebb gyártók is gyakran matricáznak és nem tamponnyomnak.

2 megjegyzés:

Trolleybus írta...

Annyi szerény megjegyzésem lenne teherautókhoz valamennyire konyító emberként, hogy ez nem TGX, hanem TGA, az elődje. Bár kétségtelen, hogy a TGX a TGA javított verziójának is megfelel, emiatt is hasonlít rá, ahogy a TGA elődjei is egymás javított változatai voltak F90, F2000 és F2000 Evo neveken. A Merciknél az NG, SK, Actros vonalon is ugyanez figyelhető meg, személyautókról meg nem is beszélek. Ezt szokták szakszóval "elavításnak" is nevezni és nem csak járműveken, hanem műszaki cikkeknél, pl. mobiloknál is jellemző jelenség. A kamion amúgy egyáltalán nem rossz, de a felni valóban tévedés.

Rudi írta...

Először azt hittem erről lesz szó:

https://flic.kr/p/e29wWo