2014/06/28

Matchbox MB-07 Volkswagen Golf

Tulajdonképpen egészen vicces, hogy a Matchbox, 1977-ben debütáló, első generációs Golf értelmezéséből nekem pont a leggyakoribb darab nincs meg. Merthogy az a metálzöld, szörfdeszkatartóval és két deszkával a tetején – ez utóbbiak kivehetőek ezért általában az a sorsuk, hogy elvesznek. Merthogy van nekem belőle ritka japán változat, meg Nagyláb Nyufi, de a premiermodell, az zöld, az nincs. Illetve... Szóval van valamim, ami valószínűleg az volt, - az ismeretlen mester, aki az átfestését végezte, nem végzett szép munkát - de azért az mégsem ugyanaz.

Hát persze, hogy ez a mostani darab sem ez, hanem az „egynyári”, a Matchbox Golf, 1-75 sorozatban töltött utolsó évéből, azaz 1981-ből való, kanárisárga.

 A szörfös lány a partra ment. Érdekes, hogy jobbkormányos verzió készült a Golfból.
 Ma már szinte elképzelhetetlen lenne, hogy egy játékszernek szánt kisautón ilyen kicsi szörfdeszkák legyenek, hiszen ezeket nagyon könnyű lenyelni, vagy beszippantani. (Jó, a V-Dub Jadák határesetek, de azok kicsit nagyobbak és szerintem nem is igazán játékszernek szánják őket.)
 Persze a deszkák vesznek el erről a modellről először. Próbáltam volna pótolni utángyártott darabokkal, és kiegészíteni egy hiányos darabot, de ilyet még nem találtam. Talán túl korai? Nem elég öreg hozzá ez a modell, hogy kiegészítőt gyártsanak hozzá?
 Ha napon fotózol, a kamera kíméletlenül megmutat minden hibát. Olyanokat is, amiket amúgy szabad szemmel észre sem veszel.
 Tökéletes 1:6x Golf I márpedig nincs! Az 1981-ből származó Matchbox - szerintem - legkevésbé sikerült részlete: a hátulja.

1 megjegyzés:

pittlaren írta...

Én pont fordítva vagyok, a klasszik zöld van meg, ez (sajnos) nincs. Az az igazság, hogy a sárga még jobban is tetszik. Való igaz, egyes részleteiben kevéssé hasonlít az eredetire, ellenben - mint matchbox - remek játékszer. Remélem, egyszer sikerül egy ilyet(is) levadásznom.