2015/03/31

Matchbox MB-08 DeTomaso Pantera

Ha a hetvenes évek közepén, a nyolcvanasok elején voltál fiúgyerek, akkor vagy volt ilyen Matchboxod – vagy a hazai koppintása –, vagy nagyon szerettél volna.

Elvis kilyuggatta az övét
Annyira egyszerű dolgom van autótörténetileg, hogy linkelnem kell ezt a hétéves Origo cikket. Minden benne van, amit én komolyabb utánaolvasás nélkül tudok erről a gépről, beleértve az Elvis sztorit. (Pont most olvasok egy életrajzi könyvet a Királyról. Ez az affér akkoriban volt, amikor már altatókat szedett, hogy aludni tudjon és pörgetőket, hogy ébren tudjon maradni.) Némi mozgóképpel feldobva, teljes körűnek gondolom a szolgáltatást ez ügyben.

Eredeti és módosított Pantherek.

Nyolc éven át nyolcas
A Matchbox kínálatába 1975-ben kerül be a Pantera, mint MB-08. Az európai kínálatban ott is marad 1981-ig. 1982-ben innen eltűnik, de átköltözik az amerikaiba. Ekkor új festést kap, amit nem neveznék rossznak, de a premierváltozat matricázott megoldásához képest nekem szegényesebbnek tűnik.

Ami a modell utóéletét illeti a Matchboxnál: 1983-ban és 1984-ben, az amerikai piacon, változatlan számon követi ez a pusztulat. A képnek a „Jajj, de csúnya!” blogra kerülésének az a története, hogy amikor Kolee kiírta a pályázatot, én viccből beküldtem, ő meg komolyan vette. Szegény autóval iszonyúan elbántak, csak arra tudok gondolni, hogy pánikszerűen próbáltak valamit kreálni a Hot Wheelsekkel szemben és hát ez sikerült. Alaposan lebutítva aztán a Super G.T. sorozatba is bekerült.

Mi több, itthon másolták is. Igazság szerint volt nekem ilyen műanyag Panterám kölyökként és úgy emlékszem nem is volt igazándiból rossz, sőt.

Elfogult vagyok ezzel a kis gyösszel, mert gyerekként nagyon tetszett, nagyon szerettem volna ilyet – nem volt –, és ez nyilván felnőtt gyűjtőként is befolyásol.

Gyerekként nagyon vágytam egy ilyenre.
Talán elfogult vagyok vele szemben, de nem ismerek olyat, akinek ez ne tetszene.
Ez, a matricázott változat marad nekem az igazi.
Emlékszem, hogy késhegyig menő vitát folytattunk a Matchbox katalógus felett az isiben, hogy a hátulja nyitható-e. Persze egyikünknek sem volt.

2 megjegyzés:

porsche írta...

Nekem is pont ugyanilyen verzióm volt, már be is szereztem újra. Én mindig Inspector Gadget autójának "használtam".

pittlaren írta...

Nálunk is ez volt a menő a suliudvaron. Amúgy Pantera ügyben szerintem a kék/fekete a legszebb, de a posztban tárgyalt a klasszikus.