2016/06/05

Matchboxon kívüliek: Hot Wheels Monster Jam Maximum Destruction

Szerintem nincs olyan gyerek, aki ne szeretné a hatalmas kerekekkel szerelt, úgynevezett bigfoot járgányokat. így vagyok ezzel én is, nem véletlenül szereztem már be korábban hasonlót Matchboxból. A mostani alanyunk Hot Wheels és jóval későbbi kiadás, a konkrét példány - ha jól sikerült kinyomoznom - 2007-es darab és a Maximum Destruction nevet viseli magán. A gyártó Monster Jam nevű sorozata, aminek ez is tagja, 2001-től szerepel a repertoárjukban. Az itt szereplő autók java része a valóságban is létezik, sőt, a Hot Wheels maga is aktív támogatója a versenyeknek, mindenhol ott van a logójuk.

Maximum Destruction nagyban
Bevallom nektek, nagyon nem vagyok képbe a Monster Jam világával és kicsit utánaolvasva sem érzem magam képben. Röviden azért annyit mondanék, hogy természetesen ez az autó is létezik a valóságban, sőt, nem is egy darab készült belőle.  A festésüket a dekorációval egyetemben variálták folyamatosan, a Mattel is kihozta több változatban is. Az autó főleg Tom Meents nevéhez köthető, aki nagy névnek számít a nagykerekűek világában. 2003-ban készült el maga az autó, de bajnokságot csak 2009-ben sikerült nyerni vele, amit még kétszer sikerült utána behúznia. Közben azért jöttel első helyek a Freestyle kategóriában is, illetve az egyik autóval sikerült a dupla hátra szaltót is megcsinálni - direkt ehhez a feladathoz építették azt a példányt.

A dupla hátra szaltó

Maximum Destruction kicsiben
Szerintem nagyot alkotott a Hot Wheesl ezzel a sorozattal, szerintem nagyon rendben van A-tól Z-ig az egész kisautó. A karosszéria hű mása az eredetinek, amibe az aprólékos, szinte fotórealisztikus festés is, minden apró részlet a helyén van. Az ablakon bepillantva láthatjuk, a vezető helye is ki lett alakítva, meg van a motor, a kipufogók és a számtalan rugóstag is. Nem spórolták el a csővázat sem, ahol lehetett a hajtás elemeit is kialakították. Játék mércével szerintem ennél többet nem igazán várhatunk el tőle, talán a rugózás az olyan egyetlen dolog, ami hiányozhat. Szerencsére a Mattelnél erre is gondoltak és a kerekek tengelyét elég nagy, ovális lyukakon vezették át. Ettől elég nagy mozgásterük lett, remekül mutat különböző terepakadályokon. Ezért adok nekik egy csillagos ötöst. Persze mit sem ér egy ilyen jármű megfelelő kerekek nélkül, amik jelen esetben mind formára, mind méretre tökéletesek lettek, főleg, hogy a gumiköpeny bizony gumiból van. Nem véletlen, hogy az egyik börzén megakadt rajta szemem, aznap ez volt a szuvenír amit a fiamnak vittem és neki is nagyon megtetszett, remélem vigyázni fog rá sokáig.

Jól néznek ki ezek a kerekek
Aprólékosra sikerült a festése is
A sárvédő mélyén kandikálnak a kipufogóvégek
Ott mélyen a motorból is láthatunk egy kicsit
Itt jól látszik, hogy mennyit mozoghatnak a tengelyek
Nem nagyon láttam még ennyire részletes festést, még az A oszlopot sem hagyták ki
Egy kis zúzás
Egyik kerék sincs a levegőben
Megfelelő mértékűre szabták a tengelyek holtjátékát
Az igazi Maximum Destruction

2 megjegyzés:

somytomy írta...

Mit vétett az a Lotus Esprit (?), hogy ez lett a sorsa? :-)

porsche írta...

Bond visszatért az Astonhoz ;-)